Top Toys اماكن أفضل محلات العاب اطفال فى مصر 2024 موقع شراء لعب اطفال اون لاين مستعملة وجديدة للبيع فى مصر (الالعاب + الملابس)

اماكن أفضل محلات العاب اطفال فى مصر

 

توجد العديد من محلات الألعاب للأطفال في مصر، والتي تختلف في أسعارها وتنوع منتجاتها. فيما يلي بعض من أفضل محلات الألعاب للأطفال في مصر:

  • Top Toys: تنتشر محلات Top Toys في العديد من المحافظات المصرية، وتقدم مجموعة متنوعة من الألعاب للأطفال من مختلف الأعمار.
    صورة محلات Top Toys
  • Toys R Us: هي سلسلة عالمية لبيع الألعاب، وتنتشر فروعها في العديد من المدن المصرية.
    صورة محلات Toys R Us
  • Mall of Toys: هو مركز متخصص في بيع الألعاب للأطفال، ويقع في مدينة السادس من أكتوبر.
    صورة محلات Mall of Toys
  • Kiddy Land: هي سلسلة محلات متخصصة في بيع الألعاب للأطفال، وتنتشر فروعها في العديد من المدن المصرية.
    صورة محلات Kiddy Land
  • Toys Center: هي سلسلة عالمية لبيع الألعاب، وتنتشر فروعها في العديد من المدن المصرية.
    صورة محلات Toys Center

ماتلفش وتدور على محلات العاب اطفال فى مصر لأنك من هنا هندلك على أفضل محلات العاب اطفال فى مصر ، والتي تقوم بتقديم أقوى العروض على اسعار العاب الاطفال للبيع فى مصر جديدة ومستعملة .

موقع لبيع الالعاب الاطفال – العاب بيع ملابس الاطفال الصغار

موقع شراء العاب اطفال ، يعد من أفضل المواقع لبيع لعب الأطفال لهو موقع سوق دوت كوم وجوميا ، والتي تقوم بتقديم العديد من العروض والتخفيضات على ألعاب الأطفال ، ويمكنكم الدخول على موقع سوق ألعاب الأطفال من هنا .

شراء العاب اطفال اون لاين – لعب اطفال مستعملة

العاب بيع الالعاب والملابس

يقدم موقع القناة نيوز رصدا لمحلات لعب الأطفال فى 6 أكتوبر، ويشمل الدليل اسم المحل والعنوان ورقم التليفون كالتالى:

بى اند دى

ميدان جهينة ، مول العرب ، بوابة 4

التليفون: 01000202910

الونكا فور تويز

ميدان جهينة، مول العرب ، بوابة 4

كامز

زايد 2000 ، مول سعودى ، امام تجمع حدائق المهندسين

التليفون: 0238517011

التليفون: 0238353130

كاراس للعب

شارع دولسى المجاورة الرابعة

التليفون: 01270778173

سمايل للعب الاطفال

مجمع على الدين ، مبنى ذ

التليفون: 01026556990

اور كيدز

شارع الاتحاد الافريقى ، مول راية ،جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا

توى وورلد

ميدان جهينة ، مول العرب ، الدور الارضى ،وحدة 038

التليفون: 01020884999

ادم

ميدان الحصرى ، زمزم مول

التليفون: 01224489540

بيج اون تشلدرين

ميدان جهينة ، مول العرب ، بوابة 23

التليفون: 01283155567

اليكس تويز

القطعة 31 ، اركان مول

التليفون: 01098877503

محلات لعب الأطفال فى المهندسين، ويشمل الدليل اسم المحل والعنوان ورقم التليفون لتسهيل مهمة البحث عنها.

محل لعب سيف ستورز
العنوان:6 شارع أبو المحاسن الشاذلى من شارع جامعة الدول العربية
التليفون:0233440339

محل لعب عرابى
العنوان:7 عمارات البترول شارع أحمد عرابى
التليفون:01000003731

محل لعب فايف فور تويز
العنوان:31 شارع جامعة الدول العربية
التليفون:0233366298

محل لعب لعله خير
العنوان:8 شارع الغريب ميت عقبة
التليفون:01282544235

محل لعب ماسى الدولية
العنوان:6 شارع جامعة الدول العربية
التليفون: 0233049186

محل لعب محلات تسنيم
العنوان:30 شارع عبد العزيز مدينة الأوقاف
التليفون: 0233473114

سمايلز لعب وهدايا
العنوان :6 شارع الكروم تقاطع شارع النخيل
التليفون:01111173832

ولأن فيه شركات كتيرة قدرت تدمج بين التعليم والترفيه، جمعنا لكم أماكن بتقدم ألعاب تعليمية في القاهرة ممكن من خلالها يتعلم الطفل الألوان والحروف والأرقام وحاجات تانية كتيرة خاصة في مرحلة ما قبل المدرسة، وكلها آمنة في استخدامها وأغلبها بيكون من الخشب:  

Edu Fun

من أقدم محلات لعب الأطفال التعليمية، اللى إحنا شخصيًا مرتبطين باللوجو بتاعها من وإحنا صغيرين. اتأسست سنة 1987، وكانت الشركة الوحيدة من نوعها وقتها على مستوى الشرق الأوسط. هي ماركة عالمية، ومش بس بيعملوا لعب من الخشب، ده كمان أثاث من الخشب لمرحلة ما قبل المدرسة بجودة عالية جدًا، مصنعهم على مساحة 15 ألف متر مربع وده أكبر مصنع من نوعه في العالم العربي، ممكن تعرفوا أكتر من خلال موقعهم على الإنترنت.

الألعاب مصنوعة بمواصفات الجودة الأوربية CE، علشان تضمن للطفل ساعات لعب تزيد من إدراكه ومعلوماته، والأب والأم هيبقوا متطمنين لأن مافيهاش أى ألوان صناعية أو احتمالية أن الطفل يبلع أى جزء ممكن يتسبب في اختناقه. من الألعاب اللطيفة عندهم مربع خشبي عليه كذا شكل هندسي (مربع، مستطيل، مثلث، إلخ) علشان الطفل يحط كل شكل في الفراغ اللى شبهه وبألوان مبهجة.

Edu fun لهم فروع في شارع مصدق بالمهندسين، و6 أكتوبر، والمعادي، والإسكندرية، والإسماعيلية، تابعوا صفحة الفيسبوك علشان كل فترة بيعملوا عروض وتخفيضات آخرها كان خصم 50% على الألعاب.

My Smart Toys

 

شركة حديثة نسبيًا في مجال لعب الأطفال، بدأوا في 2015، وبرضه بيقدموا لعب أطفال من الخشب وملونة ألوان جميلة جدًا. فيه منها لعب لتعليم الحروف الأبجدية والأرقام والأشكال الهندسية وفيه لأشكال الحيوانات. وفيه كمان لعب قليلة جدًا Soft Toys ولعب بلاستيك بتطلع مزيكا، وغير اللعب بيبيعوا أرضيات الفوم اللى بتتحط في الحضانات.

للأسف نظرًا لعدم ثبات سعر صرف الدولار هما مش مثبتين أسعار على الصور في صفحتهم على الفيسبوك، فلازم تبعت لهم رسالة على الصفحة تستفسر عن سعر اللعبة اللي حابب تجيبها لابنك أو بنتك.

ilearn 123

شركة متخصصة في لعب الأطفال التعليمية المصنوعة برضه من الخشب، وأثاث الأطفال. وكمان الجديد كتب التلوين والكتب التعليمية، اللى بتعلم الحروف العربي والإنجليزي والأرقام والحساب.

لعب الأطفال بتتنوع بين بالبازل اللي بيعلمهم أجزاء من جسم الإنسان، وبرضه الأرقام والحروف أو لعب عادية زي العرايس. والأحلى لعب المونتسورى اللي بتعد أفضل أساليب التعليم الحديثة للأطفال. أما الأثاث فبيتنوع بين مكاتب مذاكرة الأطفال، أو ترابيزات وكراسي الحضانات، أو مكتبات صغيرة. 

VTech

 

على عكس باقي الأماكن اللى في الدليل ده، لعب الأطفال هنا مش من الخشب. هي لعب عادية من البلاستيك، زي اللى بتتباع في محلات لعب الأطفال، بس بجودة عالية وخامة نظيفة. VTech متخصص في المنتجات التعليمية الإلكترونية من سنة 1976، اللي بتساعد الأطفال يستمتعوا من خلال لعبهم التعليمية.

منتجاتهم متاحة في 16 محل منها Toys R Us وZero 2 Five وToy & Joy وLovely وغيرها. وفي محلين في إسكندرية هما Kit Kids وNew Born إلى جانب صفحتهم على الفيسبوك.

The Treehouse toys

 

موجودين في المجال من سنة 2010. بيقدموا منتجات مصنوعة في مصر والولايات المتحدة وألمانيا، إيطاليا. إلى جانب ماركات عالمية للعب الأطفال. ومش مقتصرة على الأطفال بس، فيه كمان لعب للكبار.

فيه لعب بلبس تنكرى زي بدلة الطباخ أو الدكتور، وشنط ظهر وعربيات وقطارات ولعب فنية. وكلها بخامات وألوان آمنة. وكمان بورد السباحة والمكعبات وتعليم الحروف والأرقام برضه. ممكن تطلب منتجاتهم من خلال صفحة الفيسبوك وهتوصلك اللعبة أو الطلب خلال من 2 إلى 7 أيام والدفع عند الاستلام (سعر اللعبة + قيمة شركة الشحن).

لأي استفسارات ممكن تتصلوا بـ 01011188014، مواعيد العمل من الأحد إلى الخميس من 10 صباحًا إلى 5 عصرًا، ويوم السبت من 12 ظهرًا إلى 2 ظهرًا.