تحديث المبلط..أحدث عروض السيراميك والبورسلين 2024 اسعار السيراميك فى مصر اليوم 2024 والاسعار عند مظلوم

أسعار بعض أنواع السيراميك في مصر في يوم 14 نوفمبر 2024:

  • سيراميك كليوباترا فرز أول: سعر تقريبي 60 جنيه مصري للمتر المربع.
  • سيراميك الجوهرة فرز أول: سعر تقريبي 50 جنيه مصري للمتر المربع.
  • سيراميك رويال فرز أول: سعر تقريبي 40 جنيه مصري للمتر المربع.
  • سيراميك باركيه فرز أول: سعر تقريبي 70 جنيه مصري للمتر المربع.
  • سيراميك حمامات فرز أول: سعر تقريبي 40 جنيه مصري للمتر المربع.
  • تختلف أسعار السيراميك في مصر حسب العديد من العوامل، منها:

    • النوع: تتوفر السيراميك بأنواع مختلفة، منها: السيراميك العادي، والسيراميك البورسلين، والسيراميك الإكليريك.
    • الحجم: تختلف أسعار السيراميك حسب حجمها، حيث تكون السيراميك ذات الأحجام الأكبر أكثر تكلفة.
    • العلامة التجارية: تختلف أسعار السيراميك حسب العلامة التجارية، حيث تكون السيراميك من العلامات التجارية العالمية أكثر تكلفة.
    • الجودة: تختلف أسعار السيراميك حسب جودتها، حيث تكون السيراميك ذات الجودة الأعلى أكثر تكلفة.

ننوة.. أهم شيء المبلط اللي هيركب لك البلاط يكون صنايعي كويس ،لأنك ممكن تشتري لة نوع بلاط غالي وما يعرفش يظهر لك الشغل , وممكن مبلط تشتري لة بلاط رخيص لكن بطريقة فنية يظهر لك الحمام أو المطبخ أو الأرضيات فى منتهى الروعة.

تعرف على عروض السيراميك الان و اسعار البورسلين 2024  اسعار البورسلين الهندي في مصر الان واسعار السيراميك فى مصر تنخفض بعد دخول سيراميك صيني مغشوش هبوط اسعار البورسلين فى مصر 2024 .

اسعار بورسلين كليوباترا 2024  اشكال السيراميك عند مظلوم

بعد أن زادت اسعار جميع أنواع السيراميك فى معظم المحافظات المصرية عادودت الاسعار للانخفاض بسبب دخول البلاد سيراميك مستورد من الصيني .

اخبار متعلقة بتحديث المبلط..أحدث عروض السيراميك والبورسلين 2024 بالروابط التالية »

أقرأ ايضــا..

اسعار السيراميك فى مصر اليوم

ويبلغ سعر أرضيات الباركيه للمتر فرز أول ما بين 50 و60 جنيهًا، وسعر متر الأرضيات العادي فرز أول يتراوح بين 45 و60 جنيهًا ويتراوح سعر متر السيراميك فرز أول من 49 جنيهًا إلى 60 جنيهًا، أما أسعار فرز التاني بداية من 40 إلى 50 جنيهًا، وسجل سعر متر السيراميك فرز ثالث بداية من 35 لـ40 جنيهًا.

اسعار البورسلين فى مصر اليوم

أما البورسلين فيتراوح سعر المتر منه في معظم شركات مصر ما بين 239 و269 جنيهًا، حيث يختلف السعر بحسب الماركة والمواصفات ،أما أسعار متر الأرضيات ليزر فرز أول فتبدأ من 50 إلى 70 جنيهًا، وسعر متر حوائط المطبخ ليزر فرز أول يبدأ من 50 إلى 80 جنيهًا، وسعر متر حوائط المطبخ عادي فرز أول يبدأ من 45 إلى 60 جنيهًا، وسعر متر حوائط الحمام ليرز فرز أول يبدأ من 50 إلى 80 جنيهًا.وقال الحاج سعيد البنا أن هناك أنواع ممتازة من بلاط السراميك في مصر مثل بلاط سيراميكا كيلوباترا , وسيراميك لابوتية والامير وجرافينتا والجوهرة وهنا انواع كثيرة ممتازة .
وقال الحاج ” سعيد”أنصح الزبون يشتري السيراميك المصري أفضل بكثير من السيراميك الصيني حتى لو كان البلاط المصري سعرة غالى شوية لأنة هيعيش معاة.

اسعار السيراميك فى مصر اليوم

وسألنا الحاج سعيد عن اسعار السيراميك ،قال أن الاسعار فى مصر اليوم مريحة وممكن تشتري البلاطة الفرز الاول من سيراميك كيلوباترا بـ 125 جنية للمتر وضيف ليهم 6 جنية مشال هيوصل الى 131 جنية للمتر لغاية مايوصل لحد شقتك.
اما الفرز الثاني بيفرق حوالى من 20 الي 30 جنية في المتر ، والجوهرة فرز تاني بيصل سعرة من 80 الى 100 جنية للمتر.
وهناك أنواع من البلاط المصري الفرز الثالث وسعرها يبدأ من 55 جنية وفية انواع كثيرة وهي ممتازة وعيوبها بتكون قلية , الصنايعي النضيف بيدريها في التركيب.